Webdesign:

Ide fasen
Projektplan

Med internettets udbredelse er det i dag vigtigere end nogensinde at kunne profilere sig markant. Via internettet har man mulighed for nemt og hurtigt at ramme den ønskede målgruppe, samtidig med at man kan få kontakt til eksisterende eller helt nye kunder.
Et godt webdesign lægger grundlaget for en indbydende og pæn hjemmeside. Din virksomheds hjemmeside skal fungere som virksomhedens ansigt udadtil, og derfor er det optimalt selv at have en ide om udformningen.

Konstruktion
Afslutning
Respons
 

Ide fasen:


Som udgangspunkt prøver vi at inddrage jer så meget som muligt. Vi vil sammen afdække jeres behov og ønsker. I har måske specielle ønsker mht. farver, logo, opstilling osv. Vi kigger på hvordan vi bedst muligt får formidlet jeres budskab til kunden. Brugervenlighed vil spille en væsentlig rolle under analysen. Vi vil lytte til jer og komme med råd og vejledning, så hjemmesiden slutteligt fremstår professionelt, både for jer og for os.

Målgruppe i  Danmark

Skal siderne være på flere sprog?


Er siderne på dansk vil målgruppe hovedsagligt ligge i Danmark. Hvis målgruppen er international, skal siderne mindst være tilgængelige på engelsk.

Målgruppe over alt
 

Der skal tages stilling til hvor jeres hjemmeside skal hostes - altså hvor jeres hjemmeside rent fysisk skal ligge på internettet. Der skal bestilles domænenavn (f.eks. www.ditnavn.dk) og webhotel. Vi sørger for alt dette. Den endelig prisfastsættelse vil først kunne finde sted efter evaluering af idéfasen.

 

Projektplan:


Der bliver dernæst udarbejedet en projektplan - en tidsplan - således at vi sammen skridt for skridt sikrer, at vi overholder vore deadlines - både vore og dine. Projektplanen beskriver nøje hvordan processen foregår med dato for hvert punkt.

 

Konstruktion:


Herefter udarbejder vi et designudkast til jer - webdesignet - som vi sammen evaluerer og laver eventuelle rettelser på. Brugervenlighed vil endnu engang være i højsædet. Siden skal virke professionel, overskuelig og være behagelig at bruge både for nuværende og potentielle kunder og evt. jeres medarbejdere. Det skal være nemt at finde de oplysninger man ønsker. For at sikre en evt. genkøbsfrekvens på siden er det vigtigt, at siden lever op til en række krav, som vi vil sætte fokus på.
Herefter evaluerer vi igen, og når begge parter er helt tilfredse med resultatet, fastfryser vi designet, og det egentlige arbejde påbegyndes. Vi sørger under udarbejdelsen for, at siden grafikmæssigt bliver udviklet således, at siden ikke bliver for "tung" - dvs. at folk som ikke har en højhastighedsforbindelse til internettet også kan være med.

 

Test:
Efter endt konstruktion sørger vi for at få testet hjemmesiden igennem, således at der ikke opstår ubehagelige oplevelser for nogle parter. Såfremt I har ønske om det, kan I også selv teste siden igennem.

 

Afslutning:


 

Når testen er afsluttet bliver hele siden uploaded til jeres webhotel, og siden er klar til at blive taget i brug. I vil modtage en CD med alle relevante filer, således I har en back-up CD.

 

..

 

Respons:


Hjemmesiden i sig selv er et markedsføringsorgan, men det er vigtigt at vurdere den løbende (besøgsstatistik / test placering på Google) for eventuelt at optimere nogle af siderne. Vi kan komme med råd og vejledning om hvilke muligheder I har.
Læs mere: Web-optimering

 

V. 1.4. - den. 08-08-2010
Copyright © 2004 bc4web
[ Home] [Top ]